Spring til indhold

SEM Annoncering

SEM annoncering dækker over Google Ads & Display annoncering med annoncebudget til hver enkelt kampagne.
SEM står for Search Engine Marketing

I en komplet kunderejse udgør 30-40% af trafikken, besøgende som kommer fra Paid Marketing (Det vi kalder SEM). Typisk fra ‘Sponsoreret links’ (Google Adwords) og Google Display Annoncering.

Paid Marketing, er vigtig for at du kan få nye kunder i din butik. Det er også en måde hvorpå du bruger Re-targeting på. Det vil sige brugere som var forbi din side som du gerne vil kommunikere med over en given tid efterfølgende. Det er også en måde hvorpå vi kan brande dine produkter og ydelser på. Det er her vi måler investeringer i afkast.
Har du spørgsmål til SEM annoncering? Fortrolig og uforpligtende samtale! Ring til SEM Ansvarlig Kenni Krogh på Telefon: 50 20 70 10

    Praktisk Info

    Få mere information og kom i gang med Google Ads & Display kampagner.

    SEM Ordbog

    Du vælger selv et budget pr. måned og perioden hvor vi kører en kampagne. Kampagnen er bygget ud fra et Keyword som fundament. Vi tager 15% i administration.

    Læs mere om Annoncebudget

    Re-target marketing er ideel i forhold til at konvertere tidligere besøgende til kunder. Du kan målrette specifikt til de besøgende, i og med at besøgende tildigere har været på din side, forbliver dit brand i deres bevidsthed.

    Læs mere om Re-target annoncering

    COST PER MILLE
    Det samlede annonceforbrug pr. 1.000 visninger på en hjemmeside bliver beregnet via den formel. Hvis ens fokus er at skabe brand awareness, er denne strategi optimal. Mille er latin for tusinde (1000). CPM er en forkortelse for “Cost per mille”. Med andre ord CPM betyder på dansk prisen for 1.000 visninger.

    CPM = (Samlede pris for kampagnen/antallet af visninger)*1000.

    Læs mere om CPM

    COST PER CLICK
    Cost per click betyder at du betaler for hvert klik på dine annoncer. CPC kaldes også pay-per-click (PPC). CPC bruges til at bestemme omkostningerne ved at vise brugere annoncer på søgemaskiner, Google Displaynetværk til AdWords, sociale medieplatforme og andre udgivere.

    CPC = (Samlede pris for dine klik/samlede antal klik)

    CLICKTHROUGH RATE
    Clickthrough rate er en vigtig målings enhed. Den er vigtig fordi den hjælper dig med at forstå dine kunder. Den fortæller dig, hvad der virker (og hvad der ikke virker), når du forsøger at nå ud til din målgruppe. En lav CTR kan indikere, at du målretter mod den forkerte målgruppe. Eller at du ikke taler deres sprog overbevisende nok til at klikke.

    CTR = (Antallet af klik din annonce modtager/antallet af visninger)

    RETURN OF INVESTMENT
    Investeringsafkastet sammenligner blot det overskud, der er resultatet af en digital marketingkampagne, med hvor meget kampagnen kostede at oprette og implementere. Ideelt set ønsker du så højt et ROI som muligt. Den grundlæggende ROI-beregning er:
    ROI = (Nettofortjeneste/Samlede omkostninger)*100.

    SEARCH ENGINE RESULT PAGE
    I dag er det stadig det største spørgsmål på SEO-scenen: Hvad gør du for at blive rangeret på Google? Og hvis du ikke rangerer på Googles første side, så vil dine forretningsmål sandsynligvis ikke blive nået. Mange virksomheder oplever mindre indtjening, fordi de ikke vises i søgeresultaterne for deres søgeord. Vi kigger på jeres Google SERP og hvordan den kan forbedres for at komme blandt de ti bedste søgeresultater. Vi annoncerer dit websted på Googles første side (SERP) for forskellige søgeord, så du opnår maksimal synlighed for dit firmanavn eller produktmærke. Se vores pakker for Sociale medier og SEO , eller kontakt os, hvis du har brug for skræddersyede løsninger.