Spring til indhold

Organiske placeringer & ORGANISK TRAFIK

Vi følger løbende med i dine organiske placeringer på Google. Du har adgang til udviklingen via dit rapporteringsark, hvor resultaterne opdateres løbende.

Organisk trafik udgør størstedelen af trafikken til en hjemmeside. Selv når alle 4 årshjul bruges samtidig, kommer 40-50% af de besøgende stadig via organisk trafik, blandt andet fra organiske placeringer på Google.

Hvad betyder Topplaceringer på Google for Min virksomheds hjemmeside

Topplaceringer på Google i det organiske indeks på søgemaskiner er yderst vigtigt. Når der søges på et produkt eller ydelse (altså ikke brand) er det vigtigt at være repræsenteret på Googles ‘side 1’ og så absolut også blandt de 3 første. Det er ca. 55% af brugerne som klikker på #1 (IKKE ads.) der er ca 26% der klikker på #2 og der er ca. 12% der klikker på #3. Derfor er det vigtigt at være repræsenteret i det organiske indeks. Ads på google, som er de 4 øverste resultater markeret med “Annonce”, her er der ca. 9-11% som klikker på dem. En organisk placering er på dit indhold og på din relevans i markedet i forhold til de produkter og ydelser som du tilbyder. Annoncer er købte placeringer og du kander ikke indholdet på et som du klikker på. Hvad vil du helst?

    Organisk trafik via Content marketing

    Vi opnår Organiske topplaceringer på keywords & indgange via Content marketing.