DATAINDSAMLING

Vi bruger data aktivt i din markedsføring, derfor er det med i alle Fullservice aftaler. Vi modtager og indsamler data fra relevante platforme og giver dig indblik med et nemt Dashboard som samler alle oplysninger på tværs af dine data-kilder.

Data er en meget vigtig del af din online markedsføring. Især i dag hvor der er begrænsninger på brug af 3. parts data. Derfor er 1. parts data som vi selv har indsamlet og råder over, en vigtig ingrediens i vores succesfulde resultater med effektiv marketing. Vi indsamler data med henblik på at målrette dine reklame-kampagner og samtidig får du et overblik over hvem din målgruppe og arketype er. Vi måler på hjemmesiden og indhenter data fra relevante platforme. Den data vi modtager, bruger vi til at sammensætte og effektivt målrette jeres kampagner via Ads og Display Annoncering til bestemte profiler som matcher den indsamlede data og dermed får maksimalt ud af dit annonce budgettet.

Kr. 4700,- pr. md.

Købes som del af Fullservice aftaler for fuld effekt.

TOP Data-kilder

  • Google Analytics
  • Facebook Pixel
  • Google Retarget
  • Linkedin Data
  • Mailchimp

Se alle integrationer herunder

Eksempler: Derfor skal du kende din målgruppe

Herunder eksempler som er værd at læse, da det giver stor forståelse for brugen af data. Data produktet kan virke unødvendigt, men det er faktiske det vigtigste og kan være forskellen imellem succes eller fiasko.

Du tror måske at du kender din målgruppe, men vi ser ofte denne fejltagelse, som ved første øjekast ikke kan ses, men som koster dig dyrt. Du går nemlig målrettet efter din målgruppe og bruger budgettet til keywords, kampagner, content og bruger formuleringer til dette segment! Men det er ofte Ikke ud fra faktuel indsigt, selvom det kan ligne det! 

#1 – En mobilforhandler som sælger mobiltelefoner – brugte en stor procentdel af sit annonce budget på Keywordet “Mobiltelefon” og navnet på en mobilproducent, som ikke længere havde samme popularitet. Ved at analysere data, kunne vi hurtigt se at Keywordet “Mobiltelefon” de sidste 3 år var gået fra flere tusinde søgninger om måneden, til få hundrede, ordet var dødt?. Ved at analysere branchen i sin helhed, kunne vi se at ordet “Smartphone” omvendt i samme 3 årige periode, var gået fra Ingen søgninger til flere tusinde søgninger. På bare få år havde hele branchen altså fået et nyt Keyword, som skubbede det andet ud. På daværende tidspunkt var mobiltelefon stadig almindelig brugt ord i folkemunde og smartphones var stadig en ny ting og ejet af få. Men ikke online. Der var “smartphones” veletableret og det var tydeligt at “mobiltelefon” var døende. Vi flyttede budgettet til “Smartphones” og fik straks et helt andet flow, som indenfor få måneder havde 10 gange bedre resultater, altså en stigning på over 1000%

#2 – Et privathospital mener at deres målgruppe er unge kvinder i start 20érne fordelt i hele landet. Herefter kommer gruppen, unge kvinder i start 30érne. Grunden til at de mener det er deres vigtigste målgrupper, er 
fordi, det er de patienter de ser i klinikken og dermed styrker det opfattelsen af, at det er deres målgruppe – og så sigter man logisk nok efter dem. Hvilket avler at der kommer flere fra det segment. Men ved at analysere data over periode, kunne vi se og vise, at der var en overvægt af middelaldrene kvinder over 50 år, fordelt meget lige i hele landet. Med andre ord – både kampagner, indhold og formuleringer sigter efter en målgruppe som rammer mere end 20 år. Dernæst kom Unge mænd, en målgruppe som slet ikke prioteret. De kan derfor ikke kan finde nogle til behandlinger til mænd, så den anden største gruppe, går derfor forgæves. Desuden kunne vi se at der på tværs af målgrupper, var en ikke ubetydelig overvægt var centraliseret omkring København. Hvilket vil sige at man selvfølgelig skal målrette en stor del af sin forretning til guide københavnerne til klinikken.

Ved at bruge data, rammer vi den rigtige målgruppe. Det betyder at det annonce-budget, formuleringer mv. der gik til en mindre købestærk målgruppe, nu går til en langt større målgruppe, som vi ved har den største sandsynlighed for at købe.